Μαθησιακές δυσκολίες
Ειδική μαθησιακή δυσκολία είναι μια διαταραχή η οποία πλήττει μία ή και περισσότερες από τις βασικές ψυχολογικές διαδικασίες που εμπλέκονται στην κατανόηση ή την χρήση της γλώσσας, προφορική ή γραπτή, και μπορεί να εκδηλωθεί σαν:
Αδυναμία του παιδιού στο να ακούει, να σκέφτεται, να μιλάει, να γράφει, να προφέρει τις λέξεις, ή να εκτελεί μαθηματικούς υπολογισμούς.
Στην κατηγορία της ειδικής μαθησιακής δυσκολίας δεν περιλαμβάνονται τα παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακά προβλήματα που οφείλονται κατά κύριο λόγο σε οπτικές, ακουστικές, ή κινητικές αναπηρίες, σε νοητική υστέρηση και σε συναισθηματικές διαταραχές.
![](https://logotherapy.com.gr/wp-content/uploads/2024/02/kelly-sikkema-INvxd4uhoH4-unsplash.png)
![medium-shot-woman-girl-playing-memory-game](https://logotherapy.com.gr/wp-content/uploads/2021/09/medium-shot-woman-girl-playing-memory-game-1024x681.jpg)
Τι περιλαμβάνει η παρέμβαση
Η παρέμβαση περιλαμβάνει τη χρήση εναλλακτικών μεθόδων διδασκαλίας και εκπαιδευτικού υλικού κατάλληλα προσαρμοσμένου στις ανάγκες του παιδιού/έφηβου σε ατομικές συνεδρίες. Παράλληλα γίνεται ενημέρωση των εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του εκπαιδευτικού πλάνου στο σχολικό πλαίσιο. Συγχρόνως, η οικογένεια ενημερώνεται για την φύση των δυσκολιών του παιδιού και καθοδηγείται πιο σωστά πως να βοηθά το παιδί στο σπίτι.
Συμπτώματα Μαθησιακής Δυσκολίας
Γραφή
- Γράφει “καθρεφτικά ” (π.χ 3 αντί ε)
- Μπερδεύει γράμματα (π.χ.”να βένω” αντί “να δένω”).
- Παραλείπει γράμματα (π.χ.”διβζω” αντί “διαβάζω”).
- Παραλείπει, μεταθέτει ή επαναλαμβάνει συλλαβές.
- Αγνοεί τους τόνους και τα σημεία στίξης.
- Κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη.
- Έχει δυσανάγνωστο γράψιμο.
- Γράφει αργά.
Ανάγνωση
- Διαβάζει συλλαβιστά, με μονότονη φωνή
- Διαβάζει άλλη λέξη αντί αυτής που πρέπει.(π.χ πετράζι” αντί για “τραπέζι”, “μαύρος” αντί “σκοτεινός”, “διαβάτης” αντί “διαβάζεις”).
- Παραλείπει λέξεις ή γράμματα.
- Αγνοεί τους τόνους και τα σημεία στίξης.
Γραπτή Έκφραση
- Το κείμενό του παρουσιάζει ασυνταξίες.
- Χρησιμοποιεί περιορισμένο λεξιλόγιο.
- Δεν ακολουθεί κάποια “λογική σειρά” σε αυτά που γράφει
Επεξεργασία Κειμένου
- Δυσκολεύεται να απαντήσει σε ερωτήσεις κατανόησης σε κείμενο που το ίδιο το παιδί έχει διαβάσει
- Δυσκολεύεται να αποδώσει προφορικά ένα κείμενο.
- Στην προσπάθειά του να ανακαλέσει ένα κείμενο παραθέτει πληροφορίες τυχαία, χωρίς να τηρεί την σειρά του.
Μαθηματικά
- Δεν θυμάται τα σύμβολα/πρόσημα (+, – κλπ).
- Δυσκολεύεται να κατανοήσει τι ζητά ένα πρόβλημα και να το λύσει.
- Δυσκολεύεται να θυμηθεί την σειρά των βημάτων που απαιτούνται για να γίνει μία πράξη