Η επιστήμη της παιδιατρικής Εργοθεραπείας

 Η Εργοθεραπεία σε παιδιά δραστηριοποιείται, στοχεύει και δίνει λύσεις σε προβλήματα που αφορούν βασικούς άξονες της φυσιολογικής ανάπτυξης. Ασχολείται με τη λειτουργικότητα του παιδιού και με την ικανότητά του να αλληλεπιδρά στο καθημερινό περιβάλλον, είτε στο σπίτι,  είτε στο σχολείο, είτε στην κοινότητα. Οι συνήθεις ομάδες παιδιών που ένας παιδιατρικός εργοθεραπευτής έρχεται αντιμέτωπος στην κλινική πρακτική είναι παιδιά με:

  •     Συναισθηματική ανωριμότητα και προβλήματα συμπεριφοράς
  •     Μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία και δυσγραφία
  •     Ψυχοκινητική καθυστέρηση (καθυστέρηση στην ανάπτυξη των αισθητικοκινητικών, αντιληπτικών και κοινωνικών δεξιοτήτων)
  •    και άλλα σύνθετα προβλήματα (όπως συμβαίνει στις Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, την Εγκεφαλική Παράλυση, την Νοητική Υστέρηση και πολλά σύνδρομα)

Ø  Πότε κρίνεται αναγκαίο να απευθυνθούμε σε έναν εργοθεραπευτή;

Ο έγκαιρος εντοπισμός διαφόρων δυσκολιών στην προσχολική και το αργότερο πρώτη σχολική ηλικία  αποτελεί το μεγαλύτερο όπλο στην αντιμετώπιση αυτών. Οι δυσκολίες αυτές μπορούν να αφορούν την καθημερινότητα του παιδιού αλλά και να είναι αυτές από τις οποίες θα κριθεί το αν είναι σχολικά έτοιμο το παιδί για να παρακολουθήσει τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά προγράμματα στον παιδικό σταθμό,το νηπιαγωγείο και μετέπειτα την Α' Δημοτικού.

 Στόχος της εργοθεραπευτικής αξιολόγησης είναι η εκτίμηση των αισθητικοκινητικών λειτουργιών του παιδιού με βάσει τα αντίστοιχα αναπτυξιακά ορόσημα, και αποσκοπεί στον εντοπισμό :

  •     Στοιχείων υπερκινητικότητας, διάσπασης προσοχής και αδυναμίας ολοκλήρωσης δραστηριοτήτων
  •     Δυσκολιών στην εκτέλεση αδρών και λεπτών κινήσεων κατά το παιχνίδι και την καθημερινότητα
  •     Ελλιπών γραφοκινητικών δεξιοτήτων
  •     Αισθητηριακών προβλημάτων
  •     Προβλημάτων οριοθέτησης και συμπεριφοράς
  •     Στοιχείων χαμηλής αυτοεκτίμησης ως δευτερογενές αποτέλεσμα όλων των παραπάνω

 

Ορισμένα σημάδια που πρέπει να αφυπνίσουν τους γονείς είναι όταν το παιδί:

  •     Φαίνεται αδέξιο στον τρόπο που τρέχει, τρώει και παίζει (πχ. σκοντάφτει συχνά, λερώνεται στο φαγητό)
  •     Παίζει με παιχνίδια που αντιστοιχούν με μικρότερες ηλικίες
  •     Η επιλογή των παιχνιδιών στην παιδική χαρά είναι πολύ περιορισμένη
  •     Δεν μπορεί  να κάνει κουτσό ή να πηδήξει κάποιο εμπόδιο
  •     Δεν χρησιμοποιεί ακόμα τα κορδόνια των παπουτσιών του, ούτε μικρά κουμπιά και φερμουάρ στα ρούχα
  •     Δεν ξέρει ποιό χέρι να χρησιμοποιήσει και για αυτό χρησιμοποιεί και τα δύο
  •     Κρατάει περίεργα το μολύβι, όπως με έναν από τους παρακάτω τρόπους →
1 2


 

  

3 4 5


6 7 8

  

  •     Κρατάει με λάθος τρόπο το ψαλίδι, δυσκολεύεται να το ανοιγοκλείσει και κάνει ψαλιδιές για να κόψει γραμμές    

 9

  •     Χρωματίζει ξεφεύγοντας από τα όρια και μη γεμίζοντας τα κενά καλά
  •     Δυσκολεύεται στο να σχηματίσει τα απλά σχήματα, τον κύκλο (έως 3 ετών) , το τετράγωνο (έως 4 ετών) και το τρίγωνο (έως 5 ετών)
  •    Όταν γράφει, δεν τοποθετεί τα γράμματα πάνω σε ευθεία γραμμή ενώ σχηματίζει με το ίδιο μέγεθος τα μικρά και τα κεφαλαία γράμματα 

 

10 11

 

  •     Σχηματίζει καθρεπτικά και ανάποδα ορισμένα γράμματα 

  • 12 Μπερδεύει το δεξί με το αριστερό
  •     Αποφεύγει να ασχολείται με παζλ
  •     Παρουσιάζει μειωμένη μνήμη (πχ. ξεχνάει τί έκανε το σχολείο ή το πρωί)
  •     Του μιλάς και κοιτάει όλο το χώρο γύρω εκτός από εσένα
  •    Ξεσπάει, βάζει τα κλάματα και αντιδρά άσχημα όταν απαιτείτε πράγματα από αυτό (πχ. να ολοκληρώσει ό,τι άφησε ή να προσπαθήσει να  ασχοληθεί με μία δραστηριότητα που νιώθει ότι το δυσκολεύει
  •     Συνέχεια αναφέρει ότι δεν είναι καλό στο να κάνει συγκεκριμένα πράγματα και δεν δείχνει εμπιστοσύνη στον εαυτό του
  •     Στο σχολικό περιβάλλον (παιδικό σταθμό, νηπιαγωγείο, δημοτικό) εμφανίζει εναντιωματική συμπεριφορά με αποτέλεσμα να δέχεται ποινές

Δεκτά όλα τα ταμεία

Υπεύθυνος Κέντρου :

Γεώργιος Καλύβης

( Βιογραφικό )

fb gplus

Θεραπεία εξ' αποστάσεως

(Σύντομα κοντά σας)