ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΣ

Πως μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου ;

Ένα παιδί που αντιμετωπίζει τον τραυλισμό έχει ανάγκη τη συμμετοχή και την υποστήριξη των γονιών. Είναι μια κατάσταση που κάποιες φορές οδηγεί τα παιδιά σε αρνητικά συναισθήματα και σε άγχος. Οι γονείς μπορούν να στηρίξουν έμμεσα το παιδί τους, να μειώσει το άγχος του, πριν την έναρξη της ομιλίας. Μπορεί λοιπόν ο γονιός να λειτουργήσει ως πρότυπο ομιλίας για το παιδί του βοηθώντας να ξεπεράσει όσο είναι δυνατόν τις δυσκολίες του. Αρκεί να υπάρχει πρόγραμμα συνεχούς συμβουλευτικής από εξειδικευμένη ομάδα και να ακολουθούνται αν χρειαστεί οι απαραίτητες αλλαγές στο

περιβάλλον του παιδιού.

Παρακάτω υπάρχει ένας βοηθητικός πίνακας που αναφέρει τρόπους με τους οποίους μπορεί ένας γονιός να βοηθήσει το παιδί του στην καθημερινότητά του. Αναφέρονται τεχνικές που μπορούν να εφαρμοστούν και οι στόχοι αυτών, αλλά και δραστηριότητες τις οποίες μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας γονιός στην καθημερινότητά του.

Για περισσότερες πληροφορίες χρειάζεται να συμβουλευτείτε έναν ειδικό.

Ποιες είναι οι τεχνικές και οι δραστηριότητες που μπορούν να γίνουν;

ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΤΟΧΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Μείωση ρυθμού ομιλίας των επικοινωνιακών συντρόφων. Μείωση επικοινωνιακής πίεσης απέναντι στο παιδί.
  1. 1. Να μιλάτε με πιο αργό και χαλαρό ρυθμό.
  2. 2.Να κάνετε περισσότερες και μεγαλύτερες παύσεις ανάμεσα στις λέξεις που παράγετε.
! Ζητήστε την βοήθεια του ειδικού για το πώς μπορείτε να μιλάτε αργά και χαλαρά.
Μείωση πολυπλοκότητας ομιλίας και λόγου οικείων. Μείωση της πολυπλοκότητας των γλωσσικών δομών που το παιδί πρέπει να επεξεργαστεί.
  1. 1.Να χρησιμοποιείτε απλές λέξεις.
  2. 2.Να χρησιμοποιείτε λίγο μεγαλύτερες προτάσεις από αυτές που μπορεί να παράγει το παιδί.
  3. 3.Να χρησιμοποιείτε απλή σύνταξη.
Σωστή χρήση εναλλαγής σειράς Διδαχή της έννοιας της υγιούς επικοινωνίας και του αλληλοσεβασμού κατά την συζήτηση.
  1. 1.Να περιμένετε να ολοκληρώσει το παιδί τη φράση του (Μην το διακόπτετε).
  2. 2.Να κάνετε μια παύση πριν απαντήσετε στις ερωτήσεις του παιδιού (Μπορείτε να μετρήσετε από μέσα σας μέχρι το 2 πριν απαντήσετε).
  3. 3.Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οπτικά βοηθήματα για να καταλαβαίνει το παιδί πότε έρχεται η σειρά του να μιλήσει (π.χ. σήμα με το χέρι).
  4. 4.Να διατηρείτε πάντα την βλεμματική επαφή με το παιδί και να έχετε κοντινή σωματική επαφή μαζί του.
Αύξηση επιβραβεύσεων και εξάλειψη αρνητικών σχολίων Ενθάρρυνση των ευχερών στιγμών της ομιλίας χωρίς να “τιμωρούνται” οι στιγμές τραυλισμού.
  1. 1.Να επιβραβεύετε την ομιλία του παιδιού, κυρίως όταν είναι ευχερής (π.χ. «Τι ωραία που μιλάς!)
  2. 2.Να παραβλέπετε ή να μην σχολιάζετε τις στιγμές τραυλισμού.
Έμμεση διόρθωση ομιλίας με δυσρυθμίες*. Το παιδί να αποκτήσει το σωστό πρότυπο ομιλίας και να αντιληφθεί ότι έχει την προσοχή του ακροατή.
  1. 1.Μπορείτε να επαναλάβετε τις φράσεις με δυσρυθμίες που λέει το παιδί, χωρίς όμως τις δυσρυθμίες και με ένα χαλαρό και ευχερή τρόπο.
Αλλαγές στο οικογενειακό πρόγραμμα εφόσον χρειάζεται. Να υπάρχουν περίοδοι χαλάρωσης μέσα στην καθημερινότητα του παιδιού και περίοδοι που το παιδί περνάει σημαντικό και ουσιαστικό χρόνο με τους γονείς του.
  1. 1.Μπορείτε να οργανώσετε το παιχνίδι ή την απασχόληση του παιδιού φροντίζοντας να υπάρχουν στιγμές με έμφαση στην ομιλία (π.χ. για 5-15’) και στιγμές ησυχίας (ήσυχος χρόνος χωρίς έμφαση στην ομιλία).

*Δυσρυθμίες : Τα συμπτώματα του τραυλισμού στην ομιλία.

Δεκτά όλα τα ταμεία

Υπεύθυνος Κέντρου :

Γεώργιος Καλύβης

( Βιογραφικό )

fb gplus

Θεραπεία εξ' αποστάσεως

(Σύντομα κοντά σας)